چهارشنبه ۱۳۹۷/۰۴/۲۰ ساعت 12:4 PM توسط pourya | 
 

مهندسان بخش برق - کنترل از يك سو با مدل‌سازي و تحليل عملكرد سيستم‌ها و از سوي ديگر با طراحي و كنترل سيستم‌ها به منظور رسيدن به عملكرد مطلوب سروكار دارند.

مهندسان کنترل ياد مي‌گيرند كه به مسائل حوزه كاري خود انتزاعي فكركنند و روش‌ها و راه حل‌هاي يكساني را در تحليل و طراحي و مدل‌سازي و كنترل سيستم‌هاي مختلف، از صنعتي گرفته تا اجتماعي، اقتصادي و زيستي به كار برند.

بعلاوه مهندسان كنترل با پياده‌سازي روش‌هاي كنترلي در سيستم‌هاي صنعتي سر و كار خواهند داشت و در اين مسير با مباحثي چون اتوماسيون صنعتي، سنسورها، ابزاردقيق و پياده‌سازي سيستم‌هاي كنترل در بستر ديجيتال آشنا مي‌شوند.

برخي از زمينه‌هاي کاري و تحقيقاتي در بخش كنترل عبارتند از:


طراحي و تحليل سيستم‌هاي کنترل تحليلي و هوشمند با هدف اصلاح و ارتقاي عملکرد
روش‌هاي بهينه‌سازي خطي و غيرخطي و تصميم‌گيري با حضور عدم قطعيت
مدل‌سازي سيستم‌هاي مختلف و اجزا آن اعم از مکانيکي، الکتريکي، شيميايي، اقتصادي، اجتماعي و زيستي
اتوماسيون سيستم‌هاي صنعتي، سنسورهاي اندازه‌گيري و ابزار دقيق مورد استفاده در سيستم‌هاي کنترل
پياده‌سازي کامپيوتري، ميکروپروسسوري و ميكرو كنترلري روش‌هاي كنترلي


سه شنبه ۱۳۹۷/۰۴/۱۹ ساعت 11:24 AM توسط pourya | 
 

 

ریاضی مهندسی:
مهندس کریمی-انتشارات نصیر
امیرعلی مومن زاده-انتشارات راهیان ارشد

معادلات:
مهندس کریمی-انتشارات نصیر
دکتر آقاسی-انتشارات راه دانش

مدار:
دکتر زرگر-انتشارات پوران پژوهش
مدرسان شریف
الکترونیک:
مهندس اسلام پناه-انتشارات راهیان ارشد
جزوه مهندس ایمانی و جزوه مهندس اسلام پناه

کنترل:
راهیان ارشد
جزوه استاد جدید پارسه که کلاساش از مرداد امسال شروع میشه
امین رضایی-پوران پژوهش
جزوه یکی از دو بزرگواران دکترابویی یا دکتر شیرین آبادی

سیگنال:
مهندس تقدسی-انتشارات نصیر
امیرعلی مومن زاده-انتشارات راهیان ارشد

مغناطیس:
اشرفیان- انتشارات نصیر
مهندس شفیعی -پوران پژوهش
جهش دکتر طاهری تاکید بر مفاهیم
پارسه دکتر عبدالعالی

ماشین وبررسی :
مدرسان شریف-دکتر پژمان فر
دکتر حلم زاده پوران پژوهش

 

سه شنبه ۱۳۹۷/۰۴/۱۹ ساعت 11:22 AM توسط pourya | 
 

هنگامی که ژنراتور زیر بار قرار میگیرد باتوجه به مصرف کننده ای که به آن متصل شده است مقداری افت سرعت خواهد داشت که نتیجه آن افت فرکانس است وهمانطور که میدانیم تغییرات فرکانس برای بار مضر می باشد به همین دلیل باید قطعه ای تغییرات سرعت را حس کرده وبا تنظیم سوخت سرعت را به مقدار قبلی باز گرداند که این وسیله گاورنر نامیده می شود .به زبان ساده تر قطعه ای است که در دیزل ژنراتور ها جهت تثبیت سرعت و درنتیجه فرکانس استفاده می شود.

 

گاورنرها به 3 دسته تقسيم مي‌شوند:

– گاورنر مكانيكي

– گاورنر الكترومكانيكي

– گاورنر الكترونيكي

 

گاورنر مکانیکی:

این گاورنر دارای چرخ دنده ,ساچمه و همچنین تسمه ویا زنجیر می باشد. امکان دارد یک نواره ترمو استاتیکی نیز به عنوان ورودی در آن به کار رفته باشد به عنوان مثال دمای یک کوره را کنترل کند . همچنین ورودی جبران کننده دستی هم دارد و کاربر با چرخاندن یک پیچ، مقدار خروجی یا بازه خروجی را تعیین می کند. این گاورنر ها قدیمی بوده و دقت آن چنانی ندارند. علاوه بر غیر قابل کنترل از راه دوربودن آ نها. همچنین از سرعت عمل بالایی برخوردارنمی باشند .

گاورنر الکترومکانیکی:

این نوع گاورنرابعاد بسیار کوچک وهمچنین سبک می باشد و ازدو قسمت مکانیکی و الکتریکی تشکیل شده است قسمت مکانیکی می تواند چرخ دنده ازنوع حلزونی باشد ویا جعبه دنده افزاینده نیرو باشد ولی قسمت الکترونیکی یک الکتروموتور می باشد


گاورنر الکترونیکی:

این نوع گاورنر سنسور دور در گاورنرهای الکترونیکی جهت کنترل دور دیزل مورد استفاده قرار میگیرند . سنسور پیکاپ بر روی دنده فلایویل با فاصله مشخص قرار می گیرد و هرگاه دنده های فلایویل از جلوی این سنسور عبور می کند خروجی سنسور که به دستگاه کنترل سرعت یا گاورنر وصل است پالسی تولید می گردد که گاورنر با توجه به تعداد این پالسها و فرکانس تنظیمی خروجی متصل به شیر برقی (اکچویتر) را تغییر می دهد که در نتیجه این فرایند با توجه به کنترل دریچه شیر برقی مقدار سوخت کنترل و در نهایت فرکانس کنترل می گردد .

 

مشخصات
انقلاب صنعتی چهارم
مبانی مهندسی کنترل
هوشمندسازی سیستم‌های کنترلی
اینترنت اشیا در صنعت